Przetargi

Modernizacja świetlicy wiejskiej w Wojciechowie

2013.12.13 13:45,autor: Natalia Kowcz

Zagrodno 52: Modernizacja świetlicy wiejskiej w Wojciechowie
Numer ogłoszenia: 519288 – 2013; data zamieszczenia: 13.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zagrodno , 59-516 Zagrodno 52, woj. dolnośląskie, tel. (076) 8773 396, faks (076) 8773 345.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zagrodno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja świetlicy wiejskiej w Wojciechowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
DANE OGÓLNE
Poziom bezwzględny posadzki ± 0,00 = 191,45 m ppm - 55,50 m2
Parametry werandy - Pow. Zabudowy - 55,50 m2
- Powierzchnia użytkowa - 55,00 m2
- Kubatura - 275,00 m3
- Wysokość werandy od powierzchni
gruntu do okapu - 4,13 m
- Wysokość werandy od powierzchni
gruntu do załamania dachu werandy
z dachem budynku świetlicy - 5,78 m
Warunki gruntowe
Na podstawie dokonanej odkrywki gruntu w miejscu posadowienia werandy
stwierdzono, że na poziomie posadowienia ławy fundamentowej werandy
zalegają gliny piaszczyste barwy ciemnożółtej o wartości obliczeniowej
oporu podłoża q = 150 kPa. 5
Poziom wody gruntowej poniżej posadowienia ław fundamentowych.
Kategoria geotechniczna gruntu
Grunt kategorii pierwszej.
Weranda posadowiona w prostych warunkach gruntowych. Warstwa gruntu
genetycznie jednorodna i równoległa do powierzchni terenu.
Kategoria ta obejmuje budowę niewielkich obiektów budowlanych o
statycznie wyznaczalnym schemacie obliczeniowym.
Normy do obliczeń statystycznych
Projekt dostosowany jest do:
strefa obciążenia wiatrowego – III według PN 77/B-02011
strefa obciążenia śniegiem – IV według PN 80/B-02010
głębokość przemarzania gruntu 80 cm.
Normy
PN 82/B-02001 Obciążenia stałe
PN 82/B-02003 Podstawowe obciążenia technologiczne i montażowe
PN 90/B-03200 Konstrukcje stalowe. Obliczenia statystyczne i
projektowanie
PN 84/B-03264 Konstrukcje betonowe, żelbetonowe i sprężone
PN 81/B-03150.02 Konstrukcje z drewna i materiałów drewnopochodnych.
Obliczenia statystyczne i projektowanie
OPIS ROBÓT
Zakres robót budowlanych obejmuje wykonanie werandy oraz wymianę
pokrycia
dachu budynku świetlicy z eternitu falistego WF-6 na blachodachówkę.
Fundamenty
Ławy fundamentowe posadowione na głębokości 90 cm poniżej powierzchni
terenu na podkładzie betonu żwirowego klasy B 10.
Ławy fundamentowe wylewane z betonu żwirowego klasy B 20 i zbrojone
wkładkami stalowymi.
Ściany fundamentowe murowane z bloczków betonowych o wymiarach 382512cm
na zaprawie cementowej marki 5,0 MPa.
Izolacja pozioma ścian fundamentowych przeciwwilgociowa, wykonana z
warstwy papy asfaltowej nr 400 na lepiku.
Roboty murowe
Słupy wsporcze o przekroju 3838 cm murowane z cegły ceramicznej pełnej
klasy 20 na zaprawie cementowo – wapiennej marki 5,0 MPa.
Zamurowania otworów okiennych i przemurowania do ościeży wykonać cegłą
ceramiczną pełną klasy 15 na zaprawie cementowo – wapiennej marki 2,5
MPa.
Szpałdowania dwuteowników stalowych wykonać cegłą ceramiczną dziurawką
na zaprawie cementowo – wapiennej marki 2,5 MPa.
Podciągi i wieńce
Podciągi wieńczące werandę wylewane na mokro z betonu żwirowego klasy B
20 i zbrojone wkładkami stalowymi ze stali klasy A-III (pręty główne) i
A-0 (strzemiona).
Wieńce wykonane jw. podciągi.
Nadproże + podciąg stalowy
Nadproże nad otworem okiennym wykonane z dwóch dwuteowników NP 120.
Stopki dolne dwuteowników osiatkować siatką Rabitza.
Podciąg stalowy NP 260 HEB oparty na podciągu szczytowym żelbetowym i
poduszce grubości 30 cm z betonu żwirowego klasy B 20.
Trzony kominowe
Dobudowę komina do kominka w świetlicy wykonać z pustaków kominowych
Schiedla ø 20 +W.
Kominy ponad połacią dachową murowane z cegły ceramicznej klinkierowej
licówki klasy 35 na zaprawie mrozoodpornej.
Trzon kominowy z pustaków ceramicznych obudowany płytkami klinkierowymi
na zaprawie mrozoodpornej i trwale plastycznej.
Dach
Konstrukcję dachu stanowią wiązary dachowe deskowe w rozstawie co 128
cm.
Połać dachowa wykonana z blachodachówki. Obróbki połaci dachowej
systemowe z blachy powlekanej.
Rynny dachowe ø 12 cm, rury spustowe ø 10 cm. Rynny dachowe i rury
spustowe wykonane z blachy powlekanej.
Konstrukcja dachu zaimpregnowana środkiem grzybobójczym i ognioochronnym
o nazwie handlowej Fobos do granicy trudnozapalności poprzez trzykrotną
kąpiel.
Posadzka
Posadzka werandy wykonana z kostki z betonu prasowanego Polbruk grubości
6 cm na podłożu cementowo – piaskowym 1 : 4 grubości 12 cm. Warstwa
odsączająca pod posadzką wykonana z warstwy ubitego żwiru grubości 20
cm.
Stolarka
Drzwi wyjściowe z pomieszczenia świetlicy na werandę wykonane z
wysokoudarowego PCV i wykonane zgodnie z zestawieniem stolarki – rysunek
nr 3.
Tynki
Tynki zewnętrzne i wewnętrzne uzupełniające, płaskie, cementowo –
wapienne, kategorii III.
Roboty malarskie
Tynki zewnętrzne i wewnętrzne pomalowane dwukrotnie farbą emulsyjną
powszechnego stosowania.
INSTALACJE PROJEKTOWE
Instalacja elektryczna..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.55.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia
wadium w wysokości: 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium
można wnieść w jednej lub kilku następujących formach:
1/ pieniądzu;
2/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze
zobowiązaniem pieniężnym;
3/ gwarancjach bankowych;
4/ gwarancjach ubezpieczeniowych;
5/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b
ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z
2002r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824 z późn.
zm.).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek
bankowy:
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Złotoryi nr 27 8658 0009 0017 3544 2000
0040 z dopiskiem: Modernizacja świetlicy wiejskiej w Wojciechowie.
Stosowny dowód potwierdzający wniesienie wadium należy załączyć do
oferty.
3. Wadium uznaje się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynęło na
rachunek bankowy zamawiającego przed terminem składania ofert, tj. do
dnia 8 stycznia 2014 r. do godz. 10:00.
4. Wadium wnoszone w pozostałych formach, powinno być wniesione w
oryginale w kasie Urzędu Gminy w Zagrodnie do dnia składania ofert, tj.
do dnia 8 stycznia 2014 r. do godz. 10.00, a kopię dokumentu podpisaną
przez osobę upoważnioną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do
oferty.
5. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium na zasadach określonych w art.
46 Pzp.
6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po
wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z
wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza,
z zastrzeżeniem pkt. 7.
7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego
wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który
wycofał ofertę przed upływem
terminu składania ofert.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie
złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy
Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn
nieleżących po jego stronie.
UWAGA: W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia,
dokument ten winien zawierać klauzulę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty
wadium po zaistnieniu ww. okoliczności.
11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę,
któremu zwrócono wadium zgodnie
z punktem 4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta
została wybrana jako najkorzystniejsza.
Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z
odsetkami wynikającymi
z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszonym o koszty prowadzenia
rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek
Wykonawcy.
Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego
oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek tego Wykonawcy,
zaliczane jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego
wykonania umowy.
Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami
na rzecz Zamawiającego
w przypadku, gdy:
a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy
(jeżeli dotyczy),
c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
    lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wymaga spełnienia szczególnych warunków.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku posiadania
      niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonawcy, którzy w okresie
      ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
      prowadzenia ich działalności jest krótszy – w tym okresie –
      zrealizowali: co najmniej 1 robotę budowlaną, porównywalne z przedmiotem
      zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
      odbiorców. Za robotę porównywalną z przedmiotem zamówienia uważa się
      robotę budowlaną, polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie o
      wartości minimum 150.000 zł brutto każda.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wymaga spełnienia szczególnych warunków.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dysponowania
      osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie
      osobami min. 1 osobą na stanowisku Kierownika Budowy, posiadającą
      uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi oraz będący
      członkiem właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku sytuacji
      ekonomiczno i finansowej Zamawiający uzna posiadanie polisy
      ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej o wartości ubezpieczenia nie
      niższej niż 100 tys. zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w
    okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo
    wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres
    prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem
    ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
    dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te
    zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały
    wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w
    wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
    usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
    informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
    wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
    wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
    dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą
    uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
    jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej
    braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
    odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
    z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru
    lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
    jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
    wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
    ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
    składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
    zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego
    naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
    opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
    zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
    wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione
    nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
    dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
    składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego
    oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
    Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
    opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
    potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
    rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
    wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3
    miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
    udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy
    wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych
    podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia,
    przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
    dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie
    ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
    upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
    postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków,
    opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
    przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
    zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
    właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
    upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
    postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej
    grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
    ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy
    do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Wypełniony i podpisany formularz oferty wraz z załącznikami (wg załączników 1÷7 do SIWZ).
2) Zaakceptowany projekt umowy (wg załącznika nr 8 do SIWZ).
3) Kosztorys ofertowy uproszczony z podaniem stawek cenotwórczych.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zagrodno.i-gmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy,
59-516 Zagrodno 52,.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.01.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy, 59-516 Zagrodno 52, pok. nr 11 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: WSPÓŁFINANSOWANY Z PROW NA LATA 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
nie


powrót..