Przetargi

Stacja Uzdatniania Wody w Olszanicy

2010.04.06 07:59,autor: Ewelina Bachmatiuk

Zagrodno 52: Stacja Uzdatniania Wody w Olszanicy
Numer ogłoszenia: 93922 – 2010; data zamieszczenia: 06.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zagrodno , 59-516 Zagrodno 52, woj.
dolnośląskie, tel. (076) 8773 396, faks (076) 8773 345.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zagrodno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Stacja
Uzdatniania Wody w Olszanicy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia:
1. budowę budynku Stacji Uzdatniania Wody o wymiarach:
L=11,30m, b=7,95m i hmax=7,10m, kubatura: 507,03m3 (w branżach:
budowlana, instalacyjna wraz z częścią technologiczną i elektryczna) w
Olszanicy wraz z fundamentowaniem i zabudową retencyjnego zbiornika wody
z elementów stalowych (stal niskowęglowa) atestowanych, o pojemności
V=100m3., wyposażonego w drabinę zewnętrzną oraz wewnętrzną oraz
wewnętrzne orurowanie. Ponadto należy wykonać / zabudować: zasilanie SUW
w energię elektryczną z istn. linii nn; zaopatrzenie SUW w wodę (z
istn. ujęcia na terenie działki); odprowadzenie ścieków do
projektowanego bezodpływowego zbiornika; powierzchniowe odprowadzenie
wód opadowych; odprowadzenie wód technologicznych i przelewowych;
bezodpływowy zbiornik wód popłucznych (z płukania filtrów:
odżelaziającego i odkwaszającego) o pojemności Vca=25,0m3; bezodpływowy
zbiornik wód poregeneracyjnych (solanka) i ścieków bytowo-gospodarczych
oraz wód przelewowych ze zbiornika retencyjnego, o pojemności
Vca=60,0m3 wraz z przyłączem z rur PVC ø 160mm. Działkę nr 160 (SUW)
należy wydzielić ogrodzeniem panelowym o wysokości: 1,60÷2,20m wraz z
furtką i bramą wjazdową. W obrębie SUW wykonać ciągi komunikacyjne –
zgodnie z PB. Istniejące ujęcie wody (studnia głębinowa nr 7) należy
poddać renowacji, zbudować pompę głębinową, założyć obudowę
prefabrykowaną i wyposażyć w zasilanie elektryczne, opomiarowanie i
sterowanie pracą pompy. 2. Szczegółową charakterystykę, zakres oraz
ilość robót do wykonania określają: specyfikacja techniczna wykonania i
odbioru robót budowlanych, dokumentacja projektowa, stanowiące
załączniki do niniejszej SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.23.00-4,
45.43.00.00-0, 45.26.25.00-6, 45.42.00.00-7, 45.26.10.00-4,
45.33.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.23.33.20-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 29.10.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferent przystępując do
przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 20.000,00 PLN
(słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed
upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej
lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu – przelewem, na rachunek
bankowy: Powiatowy Bank Spółdzielczy w Złotoryi, , ul. Rynek 42; konto
nr: 27 8658 0009 0017 3544 2000 0040 z dopiskiem: Wadium przetargowe
zad.: Stacja Uzdatniania Wody w Olszanicy 2) poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach
bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych
przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (DzU z 2007r. Nr 42, poz. 275).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na
    poczet wykonania zamówienia:
    nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi posiadać doświadczenie
      polegające na wykonaniu, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
      składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest
      krótszy w tym okresie, minimum 1 roboty budowlanej polegającej na
      budowie , rozbudowie , przebudowie Stacji Uzdatniania Wody lub obiektów
      równorzędnych z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że wymieniona
      robota budowlana została wykonana zgodnie z projektem i decyzją
      pozwolenia na budowę, zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
      zakończona.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien dysponować niżej
      wymienionymi osobami, które będą uczestniczyć w wykony-waniu zamówienia:
      a) kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia do kierowania
      robotami budowlanymi w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia w
      specjalności konstrukcyjno-budowlanej, będącym członkiem właściwej izby
      samorządu zawodowego. b) kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia do
      kierowania robotami w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówie-nia w
      specjalności sanitarnej, będącym członkiem właściwej izby samorządu
      zawodowego, c) kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia do
      kierowania robotami w zakresie zgodnym z przed-miotem zamówienia w
      specjalności elektrycznej, będącym członkiem właściwej izby samorządu
      zawodowego d) kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia do kierowania
      robotami w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia w specjalności
      drogowej, będącym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadania opłaconej polisy, a w
      przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest
      ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
      działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum
      100.000,00zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
    o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
    spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie
      niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia,
      wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
      składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
      jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z
      podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz
      załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
      zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w
      wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
      usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
      informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
      wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu
      wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
      dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą
      uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
      jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej
      braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
      odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
      z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na
    podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku
      podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru,
      jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania
      braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
      wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
      wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
      zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
      oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego
      naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
      opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
      zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
      wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione
      nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
      dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
      składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego
      oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
      Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
      opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
      potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
      rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
      wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3
      miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
      udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy
      wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał
      innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
      zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w
      zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
    poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
    siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie
      ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
      upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
      postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków,
      opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
      przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
      zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
      właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
      upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
      postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu
      ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
      przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
      postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)

1) Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków określonych w
art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2) Formularz ofertowy.
3) Dowód wniesienia wadium.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie
publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków
zmian

1. Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonywane jedynie za zgodą obu
stron, wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Strony
umowy ustalają, że w przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się
wprowadzenie zmian za zgodą Zamawiającego. 3. Zmiany w umowy, o których
mowa w ust. 2 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140, ust.
3 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zmiany w umowy, o których mowa w
ust. 2 mogą dotyczyć: 1) zmiany ja-kości lub innych parametrów
charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót
budowlanych, 2) aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp
technologiczny, 3) zmiany producenta urządzeń i wyposażenia, 4) zmiany,
wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych, 5) zmiany w
kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych, 6) zmiany ilości
robót budowlanych ze względu na wady dokumentacji projektowej, 7) zmiany
inspektorów nadzoru oraz kluczowych osób i podmiotów uczestniczących w
realizacji przedmiotu umowy, 8) zmiany formy zabezpieczenia umowy na
podstawie art. 149 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 9)
dłuższego okresu gwarancji, 10) zmiany ustawowej stawki podatku VAT, 11)
inne zmian, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru
najkorzystniejsze oferty, które nie będą ingerować w przedmiot
zamówienia, a ich wprowadzenie będzie niezbędne do należytego wykonania
zamówienia. 5. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 4 wymaga zmiany
dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i
odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt
zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z informacją o
konieczności lub nie, zmiany pozwolenia na budowę oraz przedmiar i
niezbędne rysunki. Projekt taki wy-maga akceptacji projektanta i
zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 6. Warunkiem do-konania
zmian, o których mowa w ust. 4 jest złożenie wniosku przez stronę
inicjującą zmianę zawierającego: opis propozycji zmiany wraz z
uzasadnieniem, obliczenie kosztów zmiany jeżeli zmiana będzie miała
wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy oraz opis zmiany na harmonogram robót i
ter-min wykonania umowy. 7. Zmiany, o których mowa w ust. 4 mogą zostać
dokonane, jeżeli zachodzą i są ich uzasadnieniem niżej wymienione
okoliczności: 1) obniżenie kosztu wykonania robót lub kosztu
eksploatacji (użytkowania) projektu, 2) poprawy wartości lub
podniesienie sprawności ukończonych robót budowlanych, 3) zmiany
obowiązujących przepisów, 4) podniesienie wydajności urządzeń, 5)
podniesienie bezpieczeństwa robót, 6) śmierć choroba, zwolnienie z pracy
lub inne okoliczności i zdarzenia losowe dotyczące osób, podmiotów
uczestniczących w realizacji zamówienia ze strony Wykonawcy lub
Zamawiającego, 7) kolizje z niezinwentaryzowanymi podziemnymi sieciami
lub urządzeniami, 8) wady dokumentacji projektowej, 9) nieprzewidziane
warunki geologiczne, hydrologiczne, wykopaliska, wyjątkowo niekorzystne
warunki atmosferyczne, a także inne przeszkody uniemożliwiające
kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach, w tym
zagrażających wykonaniem zamówienia z wadą, 10) siła wyższa. 8.
Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu
wykonania umowy, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybie-niem czy
naruszeniem umowy przez Wykonawcę. 9. Wprowadzenie zmiany umowy, za
wyjątkiem zmian o których mowa w ust. 4 pkt 6 wymaga podpisania aneksu
do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zagrodno.i-gmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
GMINA ZAGRODNO, 59-516 Zagrodno 52.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert:
21.04.2010 godzina 10:00, miejsce: GMINA
ZAGRODNO, 59-516 Zagrodno 52, pokój Nr 11 parter (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od
ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
nie.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
nie

Załączniki:
SIWZ_na_RBM_2010_-_Zagrodno.doc - SIWZ
Zalacznik__Nr_1_Formuarz.doc - Zał. nr 1 Formularz ofertowy
Zalacznik_nr_2_Oswiadczenie_art__22.doc - Zał. nr 2 Oświadczenie art. 22
Zalacznik_Nr_3_Oswiadczenie_art__24.doc - Zał. nr 3 Oświadczenie art. 24
Zalacznik_Nr_4_Oswiadczenie_art__24.doc - Zał. nr 4 Oświadczenei art. 24, os. fiz.
Zalacznik_Nr_5_Wykaz_osob.doc - Zał. nr 5 Wykaz osób
Zalacznik_Nr_6_Wykaz_robot.doc - Zał. nr 6 Wykaz robót
Zalacznik_Nr_7_Projekt_umowy.doc - Zał. nr 7 Projekt umowy
Zalacznik_nr_8_Przedmiar_robot.pdf - Zał. nr 8 Przedmiar robót
Zalacznik_nr_9_STWiOR.DOC - Zał. nr 9 STWIOR
PB_br__architekt_-bud_.pdf - Zał. nr 10 PB br. archit.-bud.
PB_SUW_Opis_techn_.pdf - Zał. nr 10 PB SUW Opis techn.
Rys__1_4_IS.pdf - Zał. nr 10 rys. 1.4 IS
geotechnika_1.pdf - Zał. nr 10 Geotechnika SUW 1
geotechnika_2.pdf - Zał. nr 10 Geotechnika SUW 2
Olszanica-Zagrodno1.pdf - Zał. nr 10 SUW technologia 1
Olszanica-Zagrodno2.pdf - Zał. nr 10 SUW technologia 2
Olszanica-Zagrodno3.pdf - Zał. nr 10 SUW technologia 3
Olszanica-Zagrodno4.pdf - Zał. nr 10 SUW technologia 4
Olszanica-Zagrodno5.pdf - Zał. nr 10 SUW technologia 5
Olszanica-Zagrodno6.pdf - Zał. nr 10 SUW technologia 6
Olszanica-Zagrodno7.pdf - Zał. nr 10 SUW technologia 7
Olszanica-Zagrodno8.pdf - Zał. nr 10 SUW technologia 8
Zagrodno_-_instalacje2_Arkusz1.pdf - Zał. nr 10 instalacje 2 Arkusz 1
Zagrodno_-_instalacje3.pdf - Zał. nr 10 instalacje 3
Zagrodno_-_instalacje4.pdf - Zał. nr 10 instalacje 4
Zagrodno_-_instalacje5.pdf - Zał. nr 10 instalacje 5
powrót..