Przetargi
Stacja Uzdatniania Wody w Olszanicy
Zagrodno 52: Stacja Uzdatniania Wody w Olszanicy
Numer ogłoszenia: 93922 – 2010; data zamieszczenia: 06.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zagrodno , 59-516 Zagrodno 52, woj.
dolnośląskie, tel. (076) 8773 396, faks (076) 8773 345.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zagrodno.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Stacja
Uzdatniania Wody w Olszanicy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia: 1. budowę budynku Stacji Uzdatniania Wody o wymiarach:
L=11,30m, b=7,95m i hmax=7,10m, kubatura: 507,03m3 (w branżach:
budowlana, instalacyjna wraz z częścią technologiczną i elektryczna) w
Olszanicy wraz z fundamentowaniem i zabudową retencyjnego zbiornika wody
z elementów stalowych (stal niskowęglowa) atestowanych, o pojemności
V=100m3., wyposażonego w drabinę zewnętrzną oraz wewnętrzną oraz
wewnętrzne orurowanie. Ponadto należy wykonać / zabudować: zasilanie SUW
w energię elektryczną z istn. linii nn; zaopatrzenie SUW w wodę (z
istn. ujęcia na terenie działki); odprowadzenie ścieków do
projektowanego bezodpływowego zbiornika; powierzchniowe odprowadzenie
wód opadowych; odprowadzenie wód technologicznych i przelewowych;
bezodpływowy zbiornik wód popłucznych (z płukania filtrów:
odżelaziającego i odkwaszającego) o pojemności Vca=25,0m3; bezodpływowy
zbiornik wód poregeneracyjnych (solanka) i ścieków bytowo-gospodarczych
oraz wód przelewowych ze zbiornika retencyjnego, o pojemności
Vca=60,0m3 wraz z przyłączem z rur PVC ø 160mm. Działkę nr 160 (SUW)
należy wydzielić ogrodzeniem panelowym o wysokości: 1,60÷2,20m wraz z
furtką i bramą wjazdową. W obrębie SUW wykonać ciągi komunikacyjne –
zgodnie z PB. Istniejące ujęcie wody (studnia głębinowa nr 7) należy
poddać renowacji, zbudować pompę głębinową, założyć obudowę
prefabrykowaną i wyposażyć w zasilanie elektryczne, opomiarowanie i
sterowanie pracą pompy. 2. Szczegółową charakterystykę, zakres oraz
ilość robót do wykonania określają: specyfikacja techniczna wykonania i
odbioru robót budowlanych, dokumentacja projektowa, stanowiące
załączniki do niniejszej SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.23.00-4,
45.43.00.00-0, 45.26.25.00-6, 45.42.00.00-7, 45.26.10.00-4,
45.33.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.23.33.20-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 29.10.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Oferent przystępując do
przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 20.000,00 PLN
(słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed
upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej
lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu – przelewem, na rachunek
bankowy: Powiatowy Bank Spółdzielczy w Złotoryi, , ul. Rynek 42; konto
nr: 27 8658 0009 0017 3544 2000 0040 z dopiskiem: Wadium przetargowe
zad.: Stacja Uzdatniania Wody w Olszanicy 2) poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach
bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych
przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (DzU z 2007r. Nr 42, poz. 275).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na
poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca musi posiadać doświadczenie
polegające na wykonaniu, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest
krótszy w tym okresie, minimum 1 roboty budowlanej polegającej na
budowie , rozbudowie , przebudowie Stacji Uzdatniania Wody lub obiektów
równorzędnych z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że wymieniona
robota budowlana została wykonana zgodnie z projektem i decyzją
pozwolenia na budowę, zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
zakończona.
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca winien dysponować niżej
wymienionymi osobami, które będą uczestniczyć w wykony-waniu zamówienia:
a) kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia do kierowania
robotami budowlanymi w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia w
specjalności konstrukcyjno-budowlanej, będącym członkiem właściwej izby
samorządu zawodowego. b) kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia do
kierowania robotami w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówie-nia w
specjalności sanitarnej, będącym członkiem właściwej izby samorządu
zawodowego, c) kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia do
kierowania robotami w zakresie zgodnym z przed-miotem zamówienia w
specjalności elektrycznej, będącym członkiem właściwej izby samorządu
zawodowego d) kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia do kierowania
robotami w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia w specjalności
drogowej, będącym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego.
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
posiadania opłaconej polisy, a w
przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum
100.000,00zł.
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz robót budowlanych w zakresie
niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia,
wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz
załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami - oświadczenie, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia
- wykaz robót budowlanych w zakresie
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na
podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku
podstaw do wykluczenia - aktualny odpis z właściwego rejestru,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania
braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert - aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał
innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w
zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- oświadczenie o braku
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - nie orzeczono wobec niego zakazu
ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)
1) Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków określonych w
art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2) Formularz ofertowy.
3) Dowód wniesienia wadium.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie
publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków
zmian
1. Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonywane jedynie za zgodą obu
stron, wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Strony
umowy ustalają, że w przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się
wprowadzenie zmian za zgodą Zamawiającego. 3. Zmiany w umowy, o których
mowa w ust. 2 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140, ust.
3 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zmiany w umowy, o których mowa w
ust. 2 mogą dotyczyć: 1) zmiany ja-kości lub innych parametrów
charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót
budowlanych, 2) aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp
technologiczny, 3) zmiany producenta urządzeń i wyposażenia, 4) zmiany,
wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych, 5) zmiany w
kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych, 6) zmiany ilości
robót budowlanych ze względu na wady dokumentacji projektowej, 7) zmiany
inspektorów nadzoru oraz kluczowych osób i podmiotów uczestniczących w
realizacji przedmiotu umowy, 8) zmiany formy zabezpieczenia umowy na
podstawie art. 149 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 9)
dłuższego okresu gwarancji, 10) zmiany ustawowej stawki podatku VAT, 11)
inne zmian, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru
najkorzystniejsze oferty, które nie będą ingerować w przedmiot
zamówienia, a ich wprowadzenie będzie niezbędne do należytego wykonania
zamówienia. 5. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 4 wymaga zmiany
dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i
odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt
zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z informacją o
konieczności lub nie, zmiany pozwolenia na budowę oraz przedmiar i
niezbędne rysunki. Projekt taki wy-maga akceptacji projektanta i
zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 6. Warunkiem do-konania
zmian, o których mowa w ust. 4 jest złożenie wniosku przez stronę
inicjującą zmianę zawierającego: opis propozycji zmiany wraz z
uzasadnieniem, obliczenie kosztów zmiany jeżeli zmiana będzie miała
wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy oraz opis zmiany na harmonogram robót i
ter-min wykonania umowy. 7. Zmiany, o których mowa w ust. 4 mogą zostać
dokonane, jeżeli zachodzą i są ich uzasadnieniem niżej wymienione
okoliczności: 1) obniżenie kosztu wykonania robót lub kosztu
eksploatacji (użytkowania) projektu, 2) poprawy wartości lub
podniesienie sprawności ukończonych robót budowlanych, 3) zmiany
obowiązujących przepisów, 4) podniesienie wydajności urządzeń, 5)
podniesienie bezpieczeństwa robót, 6) śmierć choroba, zwolnienie z pracy
lub inne okoliczności i zdarzenia losowe dotyczące osób, podmiotów
uczestniczących w realizacji zamówienia ze strony Wykonawcy lub
Zamawiającego, 7) kolizje z niezinwentaryzowanymi podziemnymi sieciami
lub urządzeniami, 8) wady dokumentacji projektowej, 9) nieprzewidziane
warunki geologiczne, hydrologiczne, wykopaliska, wyjątkowo niekorzystne
warunki atmosferyczne, a także inne przeszkody uniemożliwiające
kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach, w tym
zagrażających wykonaniem zamówienia z wadą, 10) siła wyższa. 8.
Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu
wykonania umowy, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybie-niem czy
naruszeniem umowy przez Wykonawcę. 9. Wprowadzenie zmiany umowy, za
wyjątkiem zmian o których mowa w ust. 4 pkt 6 wymaga podpisania aneksu
do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zagrodno.i-gmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
GMINA ZAGRODNO, 59-516 Zagrodno 52.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 21.04.2010 godzina 10:00, miejsce: GMINA
ZAGRODNO, 59-516 Zagrodno 52, pokój Nr 11 parter (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od
ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie