Przetargi
Budowa świetlicy wiejskiej z remizą w Brochocinie
Zagrodno 52: BUDOWA ŚWIETLICY WIEJSKIEJ Z REMIZĄ W
BROCHOCINIE
Numer ogłoszenia: 319442 – 2009; data zamieszczenia:
16.09.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zagrodno , 59-516 Zagrodno 52, woj.
dolnośląskie, tel. (076) 8773 396, faks (076) 8773 345.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zagrodno.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA ŚWIETLICY
WIEJSKIEJ Z REMIZĄ W BROCHOCINIE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania
inwestycyjnego pn. Budowa świetlicy wiejskiej z remizą w Brochocinie.
Projektowany obiekt jest inwestycją celu publicznego i będzie służył mieszkańcom
wsi Brochocin. Przewiduje się jego użytkowanie w charakterze -świetlicy
wiejskiej -garażu na samochód straży pożarnej (remiza) z zapleczem sanitarno –
higienicznym dla strażaków. Budynek świetlicy został zaprojektowany dla 60 osób
jednocześnie przebywających w obiekcie. Projektowany budynek ma prostą formę
architektoniczną nawiązującą do architektury budynków otaczających. Bryłę
budynku tworzy parter, którego gabaryty wyznacza prostokąt o wymiarach 10,96 x
31,35 m z dachem dwuspadowym oraz przybudówka o wymiarach 5,28 m x 14,47 m z
dachem jednospadowym. Budynek parterowy wolnostojący nie podpiwniczony, dach
dwuspadkowy o konstrukcji drewnianej kryty blachą. Obiekt wyposażony w
instalację wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną, centralnego ogrzewania z
własnej kotłowni. Obiekt służył będzie mieszkańcom wsi Brochocin. Teren przy
obiekcie niezagospodarowany. 2. Szczegółową charakterystykę, zakres oraz ilość
robót do wykonania określają: specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót
budowlanych, dokumentacja projektowa oraz przedmiary robót, stanowiące
załączniki do niniejszej SIWZ. 3. Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w
zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także: organizacje,
zabezpieczenie i zagospodarowanie terenu budowy a po zakończeniu robót
doprowadzenie placu budowy do należytego porządku, demontaż obiektów
tymczasowych, wywóz ziemi i gruzu na wysypisko i utylizacja odpadów. 4.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty będące przedmiotem zamówienia zgodnie z
dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz
obowiązującymi przepisami. 5. We wszystkich przypadkach, w których ze względu na
specyfikę przedmiotu zamówienia wskazano pochodzenie materiałów lub urządzeń,
dopuszcza się stosowanie materiałów i urządzeń równoważnych, tj. wszelkie
wymienione z nazwy materiały i urządzenia użytej w dołączonej do niniejszej SIWZ
dokumentacji służą określeniu standardu i mogą być zastąpione innymi materiałami
o nie gorszych parametrach technicznych, użytkowych, jakościowych i
funkcjonalnych przy uwzględnieniu prawidłowej współpracy z pozostałymi
materiałami i urządzeniami. 6. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej
w terenie realizacji projektu, w celu dokonania oceny dokumentów i informacji
przekazywanych przez Zamawiającego w ramach niniejszego postępowania. 7.
Organizacja pracy podczas wykonywania przedmiotu zamówienia winna odpowiadać
wymaganiom określonym w aktualnych przepisach dotyczących bezpieczeństwa i
higieny pracy oraz musi zapewniać prawidłowe wykonanie robót..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.55.00-2, 45.21.55.10-5,
45.11.00.00-1, 45.21.13.50-7, 45.40.00.00-1, 45.33.11.00-7, 45.33.00.00-9,
45.31.00.00-3.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
18.10.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat
wadium: Oferent przystępując do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w
wysokości 25 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych)
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
Wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki: 1) posiadają uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i
doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do
udostępniania potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia, 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków. 1) w zakresie warunku określonego w ust. 1 pkt. 1 –
Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do
ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) w zakresie
warunku określonego w ust. 1 pkt 2: a) wykonali co najmniej 2 roboty budowlane w
okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym
przedmiot zamówienia, tj. roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie,
odbudowie, rozbudowie, nadbudowie budynku. W przypadku przebudowy, odbudowy,
rozbudowy oraz nadbudowy budynku wykonane zadanie musi obejmować cały obiekt lub
cześć tego obiektu o kubaturze nie mniejszej niż 2 500 m3. Zakres rzeczowy
zadania z zakresu budowy, przebudowy, odbudowy, rozbudowy, nadbudowy budynku
musi obejmować przynajmniej roboty: ogólnobudowlane, instalacje
wodno-kanalizacyjne, wentylacyjne oraz elektryczne, b) dysponują min. 1 osobą
posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie
objętym przedmiotem zamówienia, tj. – min. 1 osobą posiadającą uprawnienia do
pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami
budowlanymi w branży konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. Warunek wyżej
określony w niniejszym punkcie zostanie spełniony także w przypadku Wykonawców,
którzy przedłożą pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób
zdolnych do wykonania zamówienia. 3) w zakresie warunku określonego w ust. 1 pkt
3 – posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimalnej 1
000 000 zł (jeden milion złotych). 4) są ubezpieczeni od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę min. 1000 000
zł. (jeden milion złotych). 3. Z ubiegania się o zamówienie publiczne wyklucza
się Wykonawców, którzy: 1) podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie
art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych; 2) wykonywali bezpośrednio czynności
związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu
sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba,
że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji; 3)
złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
4) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub
dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty
zawierają błędy z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych; 5) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania
z ofertą lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania z ofertą. 4.
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 1) jest niezgodna z ustawą Prawo zamówień
publicznych; 2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków
zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych; 3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu
przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 4) zawiera rażąco niską cenę w
stosunku do przedmiotu zamówienia; 5) została złożona przez Wykonawcę
wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 6) zawiera błędy
w obliczeniu ceny; 7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia
zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87
ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych; 8) jest nieważna na podstawie
odrębnych przepisów. 5. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
6. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu
o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku
granicznego – spełnia/nie spełnia.. - Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1. Dokumenty wymagane: 1) Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez
Wykonawcę – na wzorze stanowiącym załącznik Nr 1, 2) Wypełniony i podpisany
kosztorys ofertowy wg załącznika Nr 1A. 3) Aktualny odpis z właściwego rejestru
albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji
działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert. 4) Dokumenty potwierdzające posiadanie
uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z
przedstawionych dokumentów rejestrowych. 5) Aktualne zaświadczenie właściwego
Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające
odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek
na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6) Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i nie podleganiu
wykluczeniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych – zgodnie
z wzorem, stanowiącym załącznik Nr 2. 7) Oświadczenie Wykonawcy – art. 44 Prawa
zamówień publicznych – zgodnie z wzorem, stanowiącym załącznik Nr 3. 8) Wykaz
osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wymienionych
w rozdziale V ust. 2 pkt 2b, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia,
a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, sporządzony zgodnie z wzorem,
stanowiącym załącznik (załącznik Nr 4). W przypadku wskazania w niniejszym
wykazie przez Wykonawcę osób, którymi będzie dysponował na podstawie
porozumienia z innymi podmiotami – również pisemne zobowiązanie tych podmiotów
do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. 9) Dokumenty
stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia,
wyszczególnione w wykazie, stanowiącym załącznik nr 4 posiadają wymagane
uprawnienia, tj. decyzje stwierdzające posiadanie przez te osoby wymaganych
uprawnień budowlanych oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej
izby samorządu zawodowego. 10) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie
ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym
stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca
wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane
należycie – sporządzony zgodnie z załącznikiem Nr 5, (Rozdz. 5 ust 2 pkt. 2) 11)
Dokumenty potwierdzające, że roboty wskazane w załączniku nr 5 zostały wykonane
należycie (np. protokoły, referencje). 12) Informację z banku lub spółdzielczej
kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek,
potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
wykonawcy w wysokości min. 1 000 000 zł. (jeden milion złotych) wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 13) Kopię
wniesienia wadium. 14) Polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu
potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę min. 1 000 000 zł.
(jeden milion złotych). 2. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty
wspólnej: 1) Ofertę może złożyć osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące
wspólnie, o ile spełniają warunki określone w ustawie Prawo zamówień publicznych
i w niniejszej specyfikacji. 2) Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o
udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i
wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Wykonawcy ubiegający
się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania
ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4) W związku z
pkt 3 do oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia należy dołączyć pełnomocnictwo dla ustanowionego
pełnomocnika, z którego musi wynikać: a) którego postępowania dotyczy; b) kto
jest ustanowionym pełnomocnikiem; c) jakie podmioty ubiegają się wspólnie o
zamówienie; d) zakres umocowania (reprezentowanie w postępowaniu czy
reprezentowanie w postępowaniu oraz zawarcie umowy). 5) Pełnomocnictwo musi być
podpisane przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie
zamówienia oraz przez ustanowionego pełnomocnika. 6) Korespondencja dotycząca
postępowania prowadzona będzie z ustanowionym pełnomocnikiem. 7) W przypadku
Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda
złożenia oświadczeń i dokumentów wyszczególnionych w rozdziale VI ust. 1 pkt 3,
5, 6, 7 przez każdego partnera z osobna. Pozostałe dokumenty składane są
wspólnie. 8) W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, najpóźniej przed zawarciem umowy na
wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda przedłożenia umowy regulującej współpracę
tych Wykonawców. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów na potwierdzenie
uprawnienia do wykonywania określonej działalności Wykonawca postępuje zgodnie z
§ 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie
rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w
jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. nr 87, poz. 605). 4. Wykonawca
składa wszystkie dokumenty w formie oryginału lub kopii poświadczonych za
zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) uprawnione do podpisania oferty z
dopiskiem za zgodność z oryginałem 5. Wszystkie złożone dokumenty muszą być
złożone w języku polskim..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://zagrodno.i-gmina.pl/przetargi.
Specyfikację istotnych warunków
zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Zagrodnie 59-516
Zagrodno 52 pok. nr 24.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 08.10.2009 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Zagrodnie 59-516
Zagrodno 52 pok. nr 11, sekretatriat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie współfinansowane ze
środków Unii Europejskiej w ramach działania Odnowa i rozwój wsi Program Rozwoju
Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..