Termin złożenia ofert: 10 grudnia 2009 r. do godz. 10:00
Miejsce złożenia ofert: w siedzibie zamawiającego, pokój nr 12 lub sekretariat
Otwarcie ofert nastąpi dnia: 10 grudnia 2009 r. o godz. 10:15 w siedzibie zamawiającego pokój nr 30 (świetlica)
Kontakt w sprawie przedmiotu: Barbara Kowarska, Henryk Wieczorek, tel.: 603 169 215, 508 091 440
Kontakt w sprawie procedury: Anna Sałek, tel.: (032) 317 43 00 wew 106
Kryterium oceny ofert:
Zamawiający uzna ofertę za spełniającą wymagania i przyjmie do rozpatrywania jeżeli: a) oferta, co do formy opracowania i treści spełnia wymagania określone niniejszą SIWZ b) rodzaj, ilość i treść złożonych dokumentów potwierdza, że wykonawca spełnia warunki formalne określone niniejszą SIWZ c) złożone oświadczenia, dokumenty, zaświadczenia są aktualne i podpisane przez osoby uprawnione Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany na podstawie kryterium: cena – 100% Zastosowany zostanie wzór do obliczenia punktowego: Cena najtańszej oferty brutto Ilość punktów = -------------------------------------- x 100 Cena badanej oferty brutto Wynik działania zostanie zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku. Zamawiający uzna za ofertę najkorzystniejszą ofertę z najniższą ceną, która otrzymała najwyższą liczbę punktów obliczonych wg podanego wyżej wzoru. W zawiązku z tym, iż jedynym kryterium decydującym o wyborze oferty jest zaproponowana przez wykonawcę cena, to gdy okaże się, że nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej w celu wyboru najkorzystniejszej spośród ofert uznanych za ważne.
Informacje uzupełniające:
Przedmiotem zamówienia jest usługa ubezpieczenia w zakresie ryzyk: § Usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków - kod CPV 66512100-3 § Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty - kod CPV 66515000-3 § Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej - kod CPV 66516000-0 Opis przedmiotu zamówienia zawiera „Załącznik A – Przedmiot Zamówienia” wraz z zał. 1-6 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający nie dopuszcza złożenia ofert częściowych oraz oferty wariantowej. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy spełniają warunki art. 22 ust. 1 ustawy oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy oraz złożą stosowne oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, których listę przedstawiono w punkcie „Wymagane oświadczenia” i „Wymagane dokumenty”. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków udziału w postępowaniu. Niespełnienie któregokolwiek warunku udziału w postępowaniu spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy: 1) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia w szczególności: a) posiadają, zgodnie z art. 154 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2003 roku, Nr 124, poz. 1151 z późn. zm.), na dzień 30.06.2009 roku wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami, co najmniej 100 %; b) posiadają, zgodnie z art. 146 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2003 roku, Nr 124 poz. 1151 z późn. zm.), na dzień 30.06.2009 roku wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi, co najmniej 100 % oraz wskaźnik pokrycia kapitału gwarancyjnego środkami własnymi, co najmniej 100 %; c) nie są w trakcie realizacji planu przywrócenia prawidłowych stosunków finansowych (plan finansowy) lub krótkoterminowego planu wypłacalności – na dzień składania ofert; d) nie mają ustanowionego zarządcy komisarycznego, w rozumieniu ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2003 roku, Nr 124 poz. 1151 z późn. zm.) – na dzień składania ofert. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się także Wykonawcy występujący wspólnie, wówczas ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument z którego wynika ustanowienie pełnomocnika musi być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentowania z osobna każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z aktualnym odpisem z właściwego rejestru lub aktualnym zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument z którego wynika ustanowienie pełnomocnika należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, których listę i wymaganą treść przedstawiono w punkcie „Wymagane oświadczenia” i „Wymagane dokumenty” zamawiający uzna, że wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych dokumentów, na zasadzie: „Spełnia” – „Nie spełnia”. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków udziału w postępowaniu. Niespełnienie któregokolwiek warunku udziału w postępowaniu spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania. Zgodnie z art. 89, w ściśle określonych przypadkach, zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę. Z tytułu odrzucenia oferty wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia przeciwko zamawiającemu. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert 1) Oferty należy składać do dnia 10.12.2009r. do godziny 10:00 w siedzibie zamawiającego, pokój nr 12 lub sekretariat. 2) Publiczne otwarcie ofert odbędzie się w dniu 10.12.2009. o godzinie 10:15 w siedzibie zamawiającego, pokój nr 30 (świetlica). 3) Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 4) Firmy (nazwy) i adresy wykonawców, których oferty zostaną otwarte oraz zaproponowane ceny ogłaszane będą osobom obecnym. 5) Informacje ogłaszane w trakcie otwarcia ofert, o których mowa w pkt. 3) i 4) zostaną niezwłocznie przekazane wykonawcom nieobecnym przy otwarciu, jednak wyłącznie na ich wniosek. Wymagany termin związania ofertą: 30 dni od terminu składania ofert, tj. do dnia 08.01.2010r. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej w celu wyboru najkorzystniejszej spośród ofert uznanych za ważne. Zamawiający nie żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających
Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające. Nie da się przewidzieć wartości zamówień uzupełniających. W przypadku wzrostu sum ubezpieczenia ze względu na wzrost wartości i/lub ilości majątku trwałego czy też innych jego składników, jak również w razie pojawienia się konieczności podwyższenia sum gwarancyjnych w ubezpieczeniach odpowiedzialności cywilnej, zmiany ilości umów o zarządzanie nieruchomościami, zmiany ilości zatrudnionych osób oraz zmiany ilości osób, które wykonują nieodpłatną, kontrolowaną pracę na cele społeczne zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 23 marca 2004 r. w/s podmiotów, w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna, ubezpieczający w trybie zamówienia z wolnej ręki zgłosi potrzebę do ubezpieczenia. Składka naliczana będzie przy zastosowaniu składki ustalonej w podstawowej umowie ubezpieczenia, proporcjonalnie do okresu ubezpieczenia pozostającego do końca okresu ubezpieczenia. Inne postanowienia Jeżeli Wykonawca działa w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych zawarcie umów ubezpieczenia nie może wiązać się z nabyciem przez zamawiającego członkostwa w TUW. Wymagane oświadczenia Każdy wykonawca przystępujący do postępowania powinien złożyć oświadczenie (załącznik nr B1 lub B2), że może ubiegać się o udzielenie mu zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy oraz że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. Wymagane dokumenty Od wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest, w celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, przedstawienie niżej wymienionych dokumentów. Dokumenty te zgodnie z obowiązującym w tym zakresie Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87 poz. 605), mogą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, mianowicie: 1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 1 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument lub dokumenty, o których mowa w pkt. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegającego się o zamówienie. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. 2. aktualne zaświadczenia Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w § 24 ust. 1 pkt 4-8 oraz 9 Regulaminu, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w zakresie tożsamym z przedmiotem zamówienia lub, gdy na podstawie odrębnych przepisów zezwolenie nie jest wymagane, zaświadczenie właściwego organu nadzoru, że Wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie lub oświadczenie organu uprawnionego do reprezentowania Wykonawcy, że Wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie i nie jest konieczne posiadanie przez niego zezwolenia wraz z przytoczeniem podstawy prawnej. 5. statut towarzystwa w przypadku Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych; w przypadku Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych, statut towarzystwa musi określać, iż Zamawiający nie będzie zobowiązany do udziału w pokryciu strat towarzystwa przez wnoszenie dodatkowej składki ubezpieczeniowej, jak również innych zobowiązań poza zobowiązaniami wynikającymi z umowy ubezpieczenia. Pozostałe wymagane dokumentya) Wypełniony i podpisany formularz oferty zgodnie ze wzorem w załączniku nr C do SIWZ. b) Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę do jej podpisania. c) Stosowane przez wykonawcę na dzień złożenia oferty ogólne warunki ubezpieczeń dla poszczególnych ryzyk ubezpieczeniowych objętych przedmiotem zamówienia. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami Zgodnie z art. 27. ust. 1. w postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faksu, telefaksu uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie. Zamawiający nie dopuszcza przekazywania w/w dokumentów drogą elektroniczną. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania informacyjnego wykonawców. Wyjaśnienia treści SIWZ udzielane będą z zachowaniem zasad określonych w ustawie, w art. 38 ust. 1 do 2. Pytania i prośby o wyjaśnienia mogą być przesyłane faksem, pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia ich pismem wysłanym na adres zamawiającego.
Czynności brokerskie związane z przygotowaniem do zawarcia umowy i obsługę ubezpieczeń Miejskiego Zarządu Gospodarki Komunalnej w Mysłowicach na podstawie posiadanego pełnomocnictwa prowadzą: Wieczorek Henryk „SELECTUS” broker ubezpieczeniowy z siedzibą w Imielinie ul. Św. Brata Alberta 63a, tel. 508 091 440 oraz Śląskie Biuro Brokerskie „BARBÓRKA” Barbara Kowarska tel.603 169 215 W sprawie procedury zamówienia można się kontaktować z gł.specjalistą ds. zamówień publicznych mgr Anną Sałek, p.12, telefon: (32) 317 43 00 w.106. W postępowaniu protestacyjnym Zamawiający dopuszcza wyłącznie formę pisemną.
Pliki do pobrania:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Przedmiot zamówienia zał. A do SIWZ
zał. nr 1 do przedmiotu zamówienia
zał. nr 2 do przedmiotu zamówienia
zał. nr 3 do przedmiotu zamówienia
zał. nr 4 do przedmiotu zamówienia
zał. nr 5A do przedmiotu zamówienia
zał. nr 5B do przedmiotu zamówienia
zał. nr 5C do przedmiotu zamówienia
zał. nr 6 do przedmiotu zamówienia
Oświadczenie zał. nr B1 i B2
Formularz oferty zał. nr C
Umowa zał. nr D
Karty tytułowe na koperty zał. nr E i F
List brokerski zal. nr G
|