Elektroniczny Urząd
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (DzU. nr 112, poz. 1198) nakłada na samorządy obowiązek publikowania w BIP-ie najpóźniej od 1 lipca 2003 roku informacji o sposobach przyjmowania i załatwiania spraw, a od 1 stycznia 2004 roku obowiązek informowania o stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania. Natomiast ustawa z dnia z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (DzU nr 130, poz. 1450 z dnia 15 listopada 2001 r.) nakłada obowiązek zapewnienia obywatelom w terminie do 16 sierpnia 2006 roku możliwości załatwiania spraw w urzędach, w tym urzędach gmin, drogą elektroniczną.
Dział serwisu ZAŁATW SPRAWĘ będzie w przyszłości umożliwiał załatwienie wielu spraw bez potrzeby odwiedzania Urzędu, a na pewno wielokrotnego odwiedzania. Tymczasem można się tutaj dowiedzieć, jaka jest procedura załatwiania konkretnej sprawy: gdzie ją załatwić, jakie należy złożyć dokumenty, jakie wnieść opłaty, w jakim czasie sprawa powinna być załatwiona, a także pobrać odpowiednie druki formularzy niezbędnych do przedłożenia w urzędzie gminy. Tutaj znajdują się -> ogólne informacje o trybie załatwiania spraw, tutaj -> omawiany jest tryb załatwiania spraw, tutaj można pobrać -> wzory wniosków i formularzy.
|