Szkoła Podstawowa nr 7 im. Kornela Makuszyńskiego w Mikołowie Mokrem jest jednostką budżetową gminy Mikołów. Szkoła jest placówką publiczną finansowaną w części z subwencji oświatowej, w części przez budżet miasta. Szkołą kieruje dyrektor, który jest kierownikiem zakładu pracy dla pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych. Dyrektor odpowiada służbowo przed burmistrzem miasta Mikołowa jako organem prowadzącym szkołę. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad placówką jest Kuratorium Oświaty w Katowicach. Organami szkoły są: • dyrektor szkoły, • Rada Pedagogiczna, • Rada Rodziców, • samorząd uczniowski. Organy szkoły współpracują ze sobą przy podejmowaniu ważniejszych decyzji dotyczących działań szkoły poprzez uczestnictwo swych przedstawicieli na zebraniach plenarnych, opiniowanie projektowanych uchwał i statutu szkoły oraz informowanie o podjętych działaniach poprzez dyrektora szkoły. Kompetencje i obowiązki organów szkoły zostały określone w statucie placówki. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, do dnia 30 kwietnia każdego roku.
Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające Program Wychowawczy i Szkolny Program Profilaktyki, a w szczególności zapewnia uczniom:
1) poznanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki w 3 – letnim gimnazjum; 2) traktowanie wiadomości przedmiotowych stanowiących wartość poznawczą w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie; 3) rozwijanie sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań; 4) znalezienie w szkole środowiska wychowawczego sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym); 5) podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej; 6) opiekę z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz dbałość o zdrowie własne, innych ludzi i tworzenie środowiska sprzyjającego zdrowiu; 7) pomoc psychologiczną i pedagogiczną; 8) kształtowanie postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie; 9) bezpieczeństwo w czasie zajęć organizowanych przez szkołę, ochronę przed przemocą, uzależnieniami, demoralizacją oraz innymi przejawami patologii społecznej; 10) przygotowanie do życia w społeczeństwie informacyjnym: wyszukiwanie , porządkowanie i wykorzystanie informacji z różnych źródeł z zastosowaniem technologii informacyjno- komunikacyjnych we współpracy z nauczycielami bibliotekarzami przy wykorzystaniu zasobów multimedialnych i księgozbioru bibliotek. 11) w szczególnych przypadkach orzeczonych przez lekarza i Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną ze względu na stan zdrowia nauczanie indywidualne w domu i na terenie szkoły; 12) pomoc ze strony nauczyciela, wychowawcy, pedagoga szkolnego, samorządu klasowego, Rady Rodziców - zarówno w przypadku zagrożenia oceną niedostateczną jak i chęcią ugruntowania i poszerzenia swoich wiadomości i rozwoju swoich zainteresowań; 13) możliwość indywidualnych konsultacji z nauczycielami; 14) korzystanie z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki;
|