Ewidencjonowanie działalności gospodarczej - po raz pierwszy
pokój
godziny
przyjęć
nr telefonu
53 (przyjmowanie i weryfikacja wniosków, wydawanie dok.)
poniedziałek: 8,00-16,00 wtorek-piątek 7,30 - 15,30
682 6445; 682 2180 wew.117
wymagane
dokumenty
Wymagane dokumenty podstawowe:
 
  • pisemny i czytelny wniosek, w którym niezbędne jest określenie podmiotu gospodarczego; PESEL; miejsca zamieszkania; przedmiot działalności zgodnie z PKD; miejsce wykonywania działalności; datę rozpoczęcia działalności
     
  • dowód osobisty, w przypadku obcokrajowca - karta stałego pobytu - do wglądu celem potwierdzenia tożsamości osoby składającej wniosek
     
  • dowód wpłaty na konto, (można uiścić w kasie Urzędu)
     
  • opłaty 100zł (art. 7a.3 ustawy z dnia 19 listopada 1999r. - Prawo działalności gospodarczej)
    termin
    odpowiedzi
    14 dni (art. 7b.3 ustawy z dnia 19 listopada 1999r. - Prawo działalności gospodarczej)
    sposób
    załatwienia
    sprawy
    wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
    tryb odwoławczy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku w terminie 14 dni od daty doręczenia zaświadczenia
    uwagi - wraz z wnioskiem zgłoszeniowym przedsiębiorca może złożyć wypełniony wniosek o wpis do REGON i NIP
    - PKD (polska Klasyfikacja Działalności) jest dostępne na stronie internetowej: www.stat.gov.pl
    podstawa
    prawna
    Ustawa z dnia 19 listopada 1999r. - Prawo działalności gospodarczej (Dz.U.1999.101.1178 z późn.zm. - art. 7a - 7b)