Urząd Miasta Hajnówka, Referat Polityki Gospodarczej

ul. Aleksego Zina 1

17-200 Hajnówka

pok. 220, 221

Tel. 085 682 20 16, 682 64 45; fax 085 682 29 94

e-mail: hajnowka@hajnowka.pl

 

Do zadań referatu należy:

1.    Prowadzenie spraw z zakresu przewidzianego ustawą o swobodzie działalności gospodarczej, a w szczególności:

2.    Prowadzenie współpracy gospodarczej z organizacjami i instytucjami.

3.    Monitoring sytuacji gospodarczej na terenie miasta ze szczególnym uwzględnieniem głównych podmiotów gospodarczych.

4.    Planowanie, organizowanie i realizacja działań wspierających przedsiębiorczość na terenie miasta oraz zmierzających do pozyskiwania inwestorów.

5.    Poszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania przedsięwzięć realizowanych przez miasto Hajnówka, przygotowywanie projektów o dofinansowanie realizacji planowanych działań.

6.    Prowadzenie spraw związanych z integracją europejską oraz członkostwem Polski w Unii Europejskiej.

7.    Prowadzenie spraw z zakresu przewidzianego ustawą o tworzeniu i działaniu wielkopowierzchniowych obiektów handlowych.

8.    Prowadzenie spraw z zakresu przewidzianego ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym prowadzenie współpracy z organizacjami pozarządowymi obejmującej w szczególności realizację czynności towarzyszących zlecaniu organizacjom realizacji zadań publicznych, obejmujących m.in.:

- przygotowywanie i ogłaszanie konkursów ofert i stosownych zarządzeń,

- przygotowywanie umów związanych z udzieleniem dotacji na realizację zadań publicznych,

- nadzór nad prawidłowością wykorzystania przekazanych środków finansowych – obsługa sprawozdawczości realizowanych projektów.

8.1 Przygotowywanie i realizację zadań wynikających z rocznego Programu Współpracy Miasta Hajnówka z organizacjami pozarządowymi.

8.2 Podejmowanie działań mających na celu aktywizację organizacji pozarządowych w tym doradztwo, pomoc w pozyskiwaniu środków finansowych, także z funduszy UE.

8.3 Bieżące informowanie o sprawach istotnych dla współpracy za pośrednictwem internetowej strony miejskiej oraz Biuletynu Informacji Publicznej.

        8.4 Nawiązywanie i prowadzenie współpracy z organizacjami i stowarzyszeniami, w szczególności z obszaru miasta Hajnówka.

 

9.    Prowadzenie spraw z zakresu przewidzianego ustawą o transporcie drogowym, a w szczególności:

10.     Prowadzenie spraw z zakresu przewidzianego ustawą o usługach turystycznych, a w szczególności:

11.     Prowadzenie spraw z zakresu przewidzianego ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych, a w szczególności:

·         przygotowywanie projektów zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych.

12.     Planowanie, organizowanie i realizacja działań promocyjnych, w tym opracowywanie i rozpowszechnianie wydawnictw i materiałów promocyjnych, udział w przedsięwzięciach służących promocji miasta i regionu, takich jak wystawy, targi, przeglądy, teleturnieje itp. oraz współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi prowadzącymi działalność w wyżej wskazanym zakresie.

13.     Planowanie, organizowanie i wszelkich działań wspierających turystykę, w tym w szczególności przygotowywanie informacji turystycznej, opracowywanie wniosków i programów dotyczących kreowania i urzeczywistniania funkcji turystycznych miasta oraz współpraca z organizacjami i instytucjami prowadzącymi działalność w zakresie rozwijania turystyki.

 

14.     Prowadzenie witryny internetowej www.hajnowka.pl

15.      Prowadzenie dokumentacji formalno-prawnej i ekonomicznej wynikającej z nadzoru nad spółkami komunalnymi oraz zakładami budżetowymi.

16.      Sporządzanie sprawozdań z wykonania i stopnia realizacji uchwał Rady Miasta Hajnówka.

17.      Sporządzanie sprawozdań z działalności Burmistrza Miasta Hajnówka.

18.      Przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie określenia sposobu wykonania uchwał Rady Miasta Hajnówka.