"Stosownie do art. 13
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z
27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119
poz. 1 z 2016 r.) – dalej RODO, że:
Administratorem
Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Rudnik reprezentowana przez
Wójta Gminy Rudnik ul.Kozielska 1, 47-411 Rudnik. Adres mailowy
urzad@gmina-rudnik.pl i
tel +48 32 410-64-28
Wyznaczony
został Inspektora Ochrony Danych z którym można się
kontaktować poprzez adres e-mail iodo@gmina-rudnik.pl
Celem przetwarzania danych
osobowych jest realizacja statutowych i ustawowych zadań Gminy
Rudnik. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonywania zadań
realizowanych w interesie publicznym, a także w ramach sprawowania
władzy publicznej.
Podstawą prawną
przetwarzania danych osobowych jest:
zgoda na przetwarzanie
danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Na jej podstawie
przetwarzane są dane podawane przez Pana/Panią dobrowolnie np.
numer telefonu celem zapewnienia szybkiej i sprawnej komunikacji
związanej z realizacją złożonego wniosku,
wykonanie umowy, której
jest Pan/Pani stroną lub podjęcie działań na Pana/Pani żądanie
przed zawarciem umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
wypełnienia obowiązku
wynikającego z przepisu prawa – art. 6 ust. 1 lit . c RODO,
wykonania zadania
realizowanego w interesie publicznym przez administratora – art. 6
ust. 1 lit . e RODO
Na podstawie obowiązujących
przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą
udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz
osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą
mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni
odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych
w poufności w procesie ich przetwarzania.
Pana/Pani dane osobowe nie
będą przekazywane do państwa trzeciego.
Dane osobowe będą
przechowywane przez okres wyznaczony przepisami prawa, w tym przez
okres wskazany w instrukcji kancelaryjnej.
W związku z przetwarzaniem
danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
1) żądania dostępu do
danych dotyczących osoby, której dotyczą,
2) sprostowania danych
osobowych,
3) żądania usunięcia
danych osobowych,
4) żądania ograniczenia
przetwarzania,
5) wniesienia sprzeciwu
wobec przetwarzania,
6) cofnięcia zgody w
dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
7) wniesienia skargi do
organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie przez Pana/Panią
danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją ich
niedopełnienia będzie brak możliwości realizacji sprawy.
Pana/Pani dane nie będą
przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą
podlegały profilowaniu."