Na
podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późn.
zm.) i uchwały w sprawie przyjęcia programu współpracy samorządu
z organizacjami pozarządowymi na rok 2018r. p.n. „Szanujmy
Przeszłość”, Uchwała Rady Gminy Rudnik Nr XXXI/223/2017 z
dnia 29 listopada 2017r ogłaszam:
otwarty
konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2018r.
Konkurs
jest adresowany do podmiotów wymienionych w art. 11 ust. 3 ustawy o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Ogłaszający:
Wójt Gminy Rudnik
Data
ogłoszenia: 3.09.2018r.
Na
podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności
pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96 poz.873 z póź.
zmianami)) ogłasza się otwarty konkurs ofert na realizację
zadania z zakresu wspierania działań z zakresu zachowania
dziedzictwa kulturowego, organizację imprez kulturalnych związanych
z twórczością Josepfa v. Einchendorffa.
Wysokość
dotacji – do 100 % całkowitego kosztu zadania.
Wysokość
środków przeznaczonych na zadanie w roku 2018 – 5000.00 zł
-
Cel
zadania: – wspieranie inicjatyw podtrzymujących tradycje i
dziedzictwo kulturowe – wspieranie działań sprzyjających
aktywności społecznej – aktywizujących społeczność lokalną
poprzez imprezy integracyjne
-
Przedsięwzięcia
realizowane w ramach zadania: – integracja lokalnych społeczności
– działania na rzecz zachowania dóbr kultury na terenie gminy
Rudnik
-
Beneficjenci
zadania: – organizacje związane z działalnością kulturalną
-
Koszty
pokrywane z dotacji, w szczególności: – zakup materiałów i
usług niezbędnych do realizacji zadania, – wynagrodzenia kadry
specjalistycznej i merytorycznej, – wyżywienie uczestników zajęć
– usługi dotyczące zabezpieczenia technicznego i artystycznego
imprez, występów lub konferencji.
-
Zasady
i warunki przyznawania dotacji:
Podmioty
uczestniczące w otwartym konkursie ofert i ubiegające się o
dotację na realizację zadań powinny:
1)
Posiadać osobowość prawną lub upoważnienie jednostki wyższej
instancji posiadającej osobowość prawną do złożenia oferty,
podpisania umowy, dysponowania środkami finansowymi i rozliczenia
umowy,
2)
Złożyć w terminie poprawnie wypełnioną ofertę, zgodnie z
zasadami zdrowej konkurencji, gwarantującą wykonanie zadania w
sposób efektywny, oszczędny i terminowy,
3)
Posiadać niezbędną wiedzę i kwalifikacje, kadrę oraz odpowiednie
zaplecze lokalowe do realizacji konkretnego zadania.
Składanie
ofert:
-
Kompletne
oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia
14.09.2018r. do godziny 14.00 w sekretariacie Urzędu Gminy Rudnik ,
ul. Kozielska 1,
-
We
wniosku należy podać osobę odpowiedzialną za realizację i
rozliczenie zadania oraz osobę upoważnioną do zaciągania
zobowiązań finansowych i prawnych.
-
Do
oferty należy dołączyć kopia statut poświadczona za zgodność
z oryginałem przez osobę upoważnioną.
Termin,
tryb i kryteria rozpatrywania ofert:
-
Rozpatrzenie
ofert nastąpi w terminie nieprzekraczającym 2 tygodni od daty
ostatecznego terminu składania wniosków.
-
Oferty
spełniające wymogi formalne, oceniane będą przez powołaną
zarządzeniem wójta Komisję Konkursową pod względem
merytorycznym. Przy ocenie będą brane pod uwagę w szczególności
następujące kryteria: - merytoryczna wartość projektu i jego
zbieżność z celami zadania, - zapotrzebowanie społeczne na
usługi świadczone w ramach projektu, - zasięg terytorialny
zadania, korzyści płynące dla mieszkańców i liczba osób objęta
projektem - ocena kalkulacji kosztów zadania pod kątem ich
celowości, oszczędności oraz efektywności wykonania, - Wykonanie
i rozliczenie zadań zleconych w okresie poprzednim,
-
Dotowane
z budżetu gminy mogą być tylko zadania realizowane na terenie
Gminy Rudnik, lub dla jej mieszkańców. Kwota przyznanej dotacji
może być niższa od wnioskowanej. Część wkładu własnego może
stanowić tzw. wkład poza finansowy. We wniosku należy wyraźnie
wskazać, jaką część środków stanowi wkład poza finansowy.
-
Dotacji
nie można wykorzystać na: - prowadzenie działalności
gospodarczej, - realizację zadań już zleconych danej jednostce
przez Urząd Gminy, - remonty, - projekty dyskryminujące
jakiekolwiek osoby lub grupy, - prowadzenie działalności
politycznej, - zadania będące już w trakcie realizacji.
Postanowienia
końcowe.
-
Kwota
dotacji może ulec zmniejszeniu w przypadku zmiany budżetu gminy,
zmniejszającej środki finansowe dla danego działu klasyfikacji
budżetowej.
-
Urząd
Gminy Rudnik zastrzega sobie prawo nierozstrzygnięcia konkursu
-
Realizacja
zadań zgłoszonych do konkursu powinna skończyć się do 3 m-cy po
podpisaniu umowy. Podmiot dotowany po zakończeniu realizacji
zadania zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego
sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonanego zadania.
-
Dodatkowych
informacji na temat warunków i możliwości uzyskania dotacji
udziela w Urzędzie Gminy Rudnik w pokoju 5,