Herb Gminy Rudnik Biuletyn Informacji Publicznej
http://www.bip.gov.pl     gmina Rudnik    

 
Tytuł : Opis zadań

OPIS STANOWISKA PRACY
na stanowisku
Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego

ZATRUDNIONA JEST OBECNIE
Teresa Dudek

Czas pracy:
system jednozmianowy, 1/1 etatu tj. 40h tygodniowo,

Cel istnienia stanowiska pracy:
Obsługa klientów USC

Miejsce w strukturze organizacyjnej:Samodzielne stanowisko pracy podlega służbowo bezpośrednio Wójtowi Gminy a w razie jego nieobecności Sekretarzowi Gminy.
Zastępuje i zastępowane jest przez:
Zastępstwo wzajemne z Podinspektorem Sabiną Zięć

PODSTAWOWE ZADANIA
czyli, czym zajmuje się Pani Teresa Dudek?

  1. Przyjmuje zapewnienia o zdolności prawnej do zawierania małżeństwa i udzielanie ślubów cywilnych,

  2. Wydaje zaświadczenia do udzielania ślubów konkordatowych,

  3. Sporządza akty małżeństw, urodzeń i zgonów,

  4. Do jej obowiązków należy przechowywanie ksiąg USC,

  5. Wydaje decyzje w sprawie:

  1. umiejscowienia aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą (transkrypcje),

  2. skrócenia terminu wyczekiwania na ślub,

  3. zmiany w aktach stanu cywilnego (błąd pisarski – sprostowanie),

  4. zmiany w aktach stanu cywilnego (uzupełnienie),

  5. odtworzenia treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą art. 35,

  6. odtworzenia aktu stanu cywilnego w razie zaginięcia lub zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego,

  7. zmiany lub ustalenia imienia lub nazwiska,

  1. Wydaje zaświadczenia:

  • o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,

  • o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,

  1. Załatwia sprawy konsularne,

  2. Prowadzi sprawy jubileuszy pożycia małżeńskiego,

  3. Uzupełniania akty stanu cywilnego poprzez wpisywanie orzeczeń sądów, ostatecznych decyzji,

  4. Dokonuje przypisków pod aktami stanu cywilnego na podstawie zawiadomień nadsyłanych przez inne urzędy,

  5. Wydaje z ksiąg stanu cywilnego odpisy zupełne i skrócone,

  6. Przyjmuje oświadczenia o uznaniu dziecka lub nadaniu dziecku nazwiska męża matki,

  7. Przyjmuje oświadczenia małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska, które nosił przed zawarciem małżeństwa,

  8. Sporządza testamenty,

  9. Sporządza zeznania świadków dotyczących pracy w gospodarstwach rolnych do celów emerytalnych,

  10. Kieruje Kancelarią Tajną,

  11. Prowadzi nadzór i ochronę informacji niejawnych,

  12. Prowadzi sprawy osobowe osób dopuszczonych do informacji niejawnych,

  13. Prowadzi ewidencję osób dopuszczonych do informacji niejawnych,

  14. Koordynuje współpracę pomiędzy Urzędem Gminy, a Ochotniczymi Strażami Pożarnymi.



Historia zmian:
L.p.CzynnoscAutor poprawkiData zmianyUwagi
1DodanieKarina Lassak2010-02-17 13:22:35 
Strona została odwiedzona 1160 razy


(c) 2015 - Urząd Gminy Rudnik