Herb Gminy Rudnik Biuletyn Informacji Publicznej
http://www.bip.gov.pl     gmina Rudnik    

 
Tytuł : Opis zadań

PODSTAWOWE ZADANIA czyli czym zajmuje się Pan Bernard  Ławnik?

W zakresie Spraw Obronnych:

  1. Przygotowanie gminy do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;

  2. Organizowanie doręczania i doręczanie kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;

  3. Organizowanie i prowadzenie szkolenia obronnego;

  4. Przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa;

  5. Reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej.

W zakresie zadań Obrony Cywilnej

  1. Tworzenie i przygotowanie do działania formacji obrony cywilnej oraz dobór kandydatów na komendantów;

  2. Opracowanie i aktualizowanie planów osiągania gotowości obrony cywilnej na terenie gminy;

  3. Organizacja i realizacja szkolenia obrony cywilnej organów kierowania kadry kierowniczej, stanów osobowych formacji obrony cywilnej i ludności;

  4. Organizowanie i przygotowanie do działania systemu wykrywania skażeń i systemu wczesnego ostrzegania i alarmowania o nagłych i rozległych zagrożeniach spowodowanych siłami przyrody oraz awariami technicznymi.

  5. Planowanie i realizacja przedsięwzięć związanych z działaniem terenowego systemu zaopatrywania organów kierowania, formacji obrony cywilnej, załóg zakładów pracy oraz ludności w sprzęt techniczno – wojskowy i specjalistyczny;

  6. Prowadzenie gospodarki sprzętem obrony cywilnej, konserwacja, przechowywanie, terminowa obsługa oraz legalizacja przyrządów dozymetrycznych;

  7. Przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym;

W zakresie zadań Ochrony Przeciwpowodziowej:

  1. Opracowanie dokumentów bieżących prac zespołu oraz działań w sytuacjach zagrożeń katastrofą naturalną lub awarią techniczną noszącą znamiona klęski żywiołowej;

  2. Opracowywanie i przedkładania staroście do zatwierdzenia Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego;

  3. Zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń ćwiczeń i treningów w zakresie reagowania na potencjalne zagrożenia;

Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej.

    1. Wykonywanie czynności związanych z ogłoszeniem i przeprowadzeniem rejestracji osób na potrzeby przeprowadzania kwalifikacji wojskowej w tym:

      • wezwanie do rejestracji, a w razie nie zgłoszenia się ustalanie grzywny w celu przymuszenia lub przymusowe doprowadzenie przez Policję do Urzędu Gminy;

      • prowadzenie ewidencji w zakresie podlegających kwalifikacji wojskowej;.

    2. Przygotowanie kwalifikacji wojskowej i wykonywanie czynności związanych ze sprawdzeniem tożsamości podlegających kwalifikacji i przyjmowanie wniosków o orzeczenie konieczności sprawowania przez podlegających kwalifikacji bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny oraz w razie niestawienia się nakładanie grzywny w celu przymuszenia albo przymusowe doprowadzenie przez Policję.

    3. Zorganizowanie doręczenia i doręczanie kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych oraz do czynnej służby wojskowej.

W zakresie zadań gospodarki gruntami i mieniem komunalnym

  1. Ewidencjonowanie i wnioskowanie mienia komunalnego do zagospodarowania;

  2. Przygotowywanie projektów uchwał dotyczących mienia komunalnego;

  3. Prowadzenie spraw związanych z zamianą gruntów i scalaniem;

  4. Współpraca z Agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa, Wydziałem Geodezji i Gospodarki Gruntami Starostwa Powiatowego w zakresie gospodarki ziemią;

  5. Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą, dzierżawą i oddaniem w wieczyste użytkowanie;

  6. Naliczanie i egzekwowanie czynszów dzierżawnych i najmu oraz opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów;

  7. Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją gruntów;

  8. Oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi, ustalanie nazw ulic;

  9. Przeprowadzanie z urzędu lub na wniosek stron rozgraniczeń nieruchomości wynikających z prawa geodezyjnego i kartograficznego;

  10. Opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości w zakresie zgodności z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;

  11. Prowadzenie ewidencji pomocniczej nieruchomości mienia komunalnego w oparciu o ewidencję prowadzoną przez Starostwo Powiatowe;

  12. Zbywanie nieruchomości na podstawie Uchwały Rady Gminy (sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, dzierżawę, itp.) w oparciu o ustawę o gospodarce nieruchomościami i kodeksu cywilnego;

  13. Nabywanie nieruchomości do zasobu gminnego;

  14. Prowadzenie obrotu nieruchomościami mienia komunalnego (zlecenie podziału, przygotowanie dokumentacji do sprzedaży, odpisy ksiąg wieczystych, protokoły w przeglądów lub protokoły z rokowań);

  15. Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego na prawo własności na wniosek użytkowników;

  16. Organizowanie przetargów na nieruchomości komunalne;



Historia zmian:
L.p.CzynnoscAutor poprawkiData zmianyUwagi
1DodanieKarina Lassak2010-02-16 11:03:07 
2EdycjaKarina Lassak2010-02-16 11:57:59 
3EdycjaKarina Lassak2010-02-17 11:02:02 
4EdycjaKarina Lassak2010-02-18 11:31:20 
Strona została odwiedzona 1411 razy


(c) 2015 - Urząd Gminy Rudnik