|
|
Tytuł : referaty i stanowiska
|
Struktura organizacyjna Wójt Gminy Zastępca Wójta Sekretarz Gminy Skarbnik Gminy Urząd Stanu Cywilnego Referaty: Stanowiska:
Piotr Rybka Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności: -
reprezentowanie Urzędu na zewnątrz, -
prowadzenie bieżących spraw Gminy, -
podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności, -
wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu, -
zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników, -
okresowe zwoływanie - nie rzadziej jednak, niż raz w miesiącu - narad z udziałem wszystkich pracowników Urzędu w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań, -
koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy, -
rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi oraz samodzielnymi stanowiskami pracy w szczególności dotyczącymi podziału zadań, -
udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej, -
czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu, -
przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy, -
upoważnianie swojego zastępcy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, -
ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych, -
przyjmowanie oświadczeń majątkowych od pracowników samorządowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, -
wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady. Joanna Kosel Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu a w szczególności: -
opracowywanie projektów zmian Regulaminu, -
opracowywanie projektów podziału Referatów na stanowiska pracy, -
opracowywanie projektów wydzielenia samodzielnych stanowisk pracy, -
opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy, -
nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr, -
przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu, -
nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta, -
prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy. -
koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych, -
koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, spisami, referendami, -
prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz książki kontroli wewnętrznych, -
prowadzenie rejestru wniosków o udostępnianiu obywatelom dokumentów na zasadach określonych w statucie gminy, -
wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta. -
Sekretarz jest kierownikiem Referatu Organizacyjno-Prawnego. Danuta Biczysko Do zadań Skarbnika należy: -
wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości, -
nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy, -
przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu, -
wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych, -
wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń i upoważnień Wójta. -
Skarbnik jest kierownikiem Referatu Finansowego. Kierownik: Sabina Zięć Do kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy: -
rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, -
sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego, -
sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń, -
przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, -
przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, -
stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa, -
wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego, -
wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu, Do zadań Referatu Organizacyjno-Prawnego należy: -
zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi oraz sprawy kancelaryjno-techniczne, a w szczególności: -
przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu, -
prowadzenie ewidencji korespondencji, -
prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu, -
przygotowywanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie - spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta, -
prenumerata czasopism i dzienników urzędowych, -
nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych, -
przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, bądź kierowanie ich do właściwych Referatów. -
zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno-techniczne, a w szczególności: -
przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Referatami i samodzielnymi stanowiskami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów, -
przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje, -
przekazywanie - za pośrednictwem Sekretariatu - korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych, -
przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji, -
podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, -
protokołowanie sesji, posiedzeń i spotkań, -
prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej komisji, -
prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych, -
organizowanie szkoleń radnych i członków komisji Rady nie będących radnymi. -
wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy w szczególności: -
prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników, -
organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników, -
przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy, -
ewidencja czasu pracy pracowników. -
prowadzenie archiwum, -
prowadzenie obsługi w zakresie informatyki w urzędzie. -
przygotowywanie projektów, przechowywanie i udostępnianie i ogłaszanie aktów prawa miejscowego, -
prowadzenie ewidencji ludności, -
prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej w tym: -
ewidencja przedsiębiorców, -
zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, -
ustalanie czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych, -
prowadzenie gospodarki materiałowej, a w szczególności: -
zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe i kancelaryjne, -
prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych, -
prowadzenie gospodarki drukami i formularzami, Do zadań Referatu Finansowego należą sprawy z zakresu księgowości budżetowej i podatkowej oraz płace, a w szczególności: -
przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta, -
udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy, -
zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu, -
uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy, -
przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości, -
sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych, -
prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, -
prowadzenie ksiąg rachunkowych, -
rozliczanie inwentaryzacji, -
dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego, -
przygotowywanie sprawozdań finansowych, -
dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, -
prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy w tym: -
prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów, -
gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, -
przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat, -
podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego, -
prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych, -
przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat -
przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i płat. -
prowadzenie spraw z zakresu ewidencji wydatków osobowych i nagród z zakładowego funduszu nagród, -
nadzorowanie obsługi świadczeń rodzinnych realizowanych przez GOPS. Do zadań Referatu Inwestycji, Rolnictwa i Infrastruktury należą: -
zadania z zakresu gospodarki przestrzennej i w tym: -
gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywaniem na cele szczególne, -
ustalanie ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich, -
przygotowywanie kosztorysów ofertowych, -
organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy, -
nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy, -
komunalizacja gruntów, -
prowadzeniem ewidencji gruntów komunalnych, -
tworzeniem zasobu gruntów i gospodarowaniem nim . zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa, -
wyposażaniem gruntów w urządzenie komunalne, -
planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz nazwy miejscowości i obiektów fizjograficznych, -
przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy, -
koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych, -
koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, -
przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów, -
prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, -
ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny, -
dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, -
prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, -
prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, -
rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania trenu, -
prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości, -
zadania z zakresu ochrony środowiska i rolnictwa w tym: -
zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych, -
ochrony i kształtowania środowiska, -
ochrony gruntów rolnych i leśnych, -
nadzorowanie prac z zakresu drogownictwa, -
prowadzenie i nadzorowanie inwestycji. Do osoby na stanowisku inspektora d/s oświaty, kultury, turystyki i sportu należy: -
Prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne przedszkola, szkoły i placówki oświatowe, a w szczególności spraw dotyczących: -
przygotowywania projektów w zakresie zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych, utrzymywania tych jednostek, -
przygotowywania projektów kształtowania sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, -
zatwierdzania arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, -
organizowania dzieciom do lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego, -
organizowania bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły, -
przygotowywania projektów aktów powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej i odwoływania z tych stanowisk, -
przygotowywania projektów ocen dyrektorów gminnych jednostek oświatowych, -
sprawowanie nadzoru administracyjnego w zakresie objętym ustawa o systemie oświaty. -
prowadzenie spraw związanych z bibliotekami m.in. spraw tworzenia. łączenia, przekształcania i znoszenia bibliotek, nadawania im statutów oraz zapewnienia bibliotekom właściwych warunków działania, prowadzenie spraw dotyczących zakładania, utrzymywania i nadzorowania bibliotek publicznych, -
prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony dóbr kultury, -
realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej w tym sportu, rekreacji i wypoczynku, -
prowadzenie innych spraw związanych z realizacją zadań własnych gminy w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki. Do osoby na stanowisku inspektora d/s zamówień publicznych należy: -
koordynacja postępowań w zakresie zamówień publicznych, w tym nadzoru nad właściwym stosowaniem ustawy o zamówieniach publicznych, -
prowadzenie rejestru zamówień publicznych urzędu gminy, -
współpraca z właściwymi pracownikami Urzędu Gminy w zakresie przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia, -
prowadzenie centralnego rejestru umów, Do osoby na stanowisku inspektora d/s obrony cywilnej należą zadania związane z obronnością kraju a w szczególności dotyczące: -
przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek klęsk żywiołowych lub wojny, -
współdziałania z organami wojskowymi, -
administracji rezerw osobowych w tym rejestracji, poboru i ewidencji, -
orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela, -
tworzenia formacji obrony cywilnej, -
nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności, -
świadczeń na rzecz obrony, Do osoby na stanowisku pełnomocnika d/s informacji niejawnych należą sprawy związane z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej a w szczególności: -
zapewnienie ochrony informacji niejawnych, -
ochrona systemów i sieci informatycznych, -
zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu, -
kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, -
okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów, -
opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji, -
szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
|
Historia zmian:
L.p. | Czynnosc | Autor poprawki | Data zmiany | Uwagi |
1 | Dodanie | Karina Lassak | 2010-02-11 13:54:58 |   |
2 | Edycja | Karina Lassak | 2010-03-04 08:44:07 |   |
3 | Edycja | Administrator | 2011-09-26 10:09:22 |   |
4 | Edycja | Barbara Gonska | 2018-10-03 10:30:46 |   |
5 | Edycja | Barbara Gonska | 2018-10-03 10:31:39 |   |
6 | Edycja | Barbara Gonska | 2018-11-23 07:48:47 |   |
7 | Edycja | Tomasz Kruppa | 2019-02-26 08:17:08 |   |
8 | Edycja | Tomasz Kruppa | 2019-05-10 07:57:44 |   |
|
Strona została odwiedzona 8641 razy
|
|
|