Rudnik: ZP.271.1.2014
Likwidacja istniejącej oczyszczalni ścieków i budowa nowej wraz z
modernizacją sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej w miejscowości
Brzeźnica.
Numer ogłoszenia: 258098 - 2014; data zamieszczenia: 01.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Wodociągów i Usług Komunalnych w Rudniku , ul. Gawliny, 47-411 Rudnik, woj. śląskie, tel. 32 410 64 18 wew. 126, faks 32 410 64 18 wew. 130.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: zakład budżetowy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZP.271.1.2014 Likwidacja istniejącej oczyszczalni ścieków i budowa nowej wraz z modernizacją sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej w miejscowości Brzeźnica..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest likwidacja istniejącej oczyszczalni ścieków i budowa nowej wraz z modernizacją sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej w miejscowości Brzeźnica (kategoria obiektu XXVI) zlokalizowanej na nieruchomościach nr 594/2, 616/6, 612/4, 616/2, 612/3, 616/3 w miejscowości Brzeźnica ul.Kozielska, zgodnie z opracowanym projektem budowlanym oraz uzyskanym pozwoleniem na budowę nr. 46.7.2014 z dnia 18.07.2014r. wydanym przez Starostę Raciborskiego dla ww. inwestycji. Zakres robót obejmuje między innymi: - roboty pomiarowe, - zdjęcie warstwy humusu z pasa przeznaczonego pod siecią i przyłącza, - wykonanie wykopów mechanicznych pod siecią i oczyszczalnią ścieków, - ułożenie sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnej, - ułożenie sieci i przyłączy kanalizacji deszczowej, - montaż studzienek rewizyjnych, - montaż oczyszczalni ścieków, - wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, - wykonanie instalacji elektrycznej (między innymi wykonanie rozdzielni RO w obudowie,zasilanie tablicy kotłowni (RO),zasilanie wentylatorów oczyszczalni ścieków,oświetlenie terenu,instalacja połączeń wyrównawczych) - próby szczelności, - wykonanie namiarów geodezyjnych, - zasypanie wykopów, - doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: Przedmiar robót, Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót oraz Projekt budowlany, które stanowią załączniki do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.10.00-8, 45.23.13.00-8, 45.31.11.10-1, 45.31.57.00-5, 45.31.12.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonał (zrealizował) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 robotą budowlaną w zakresie: budowy oczyszczalni ścieków wraz z zewnętrzną siecią kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o długości nie mniej niż 500 m i wartości nie mniejszej niż 300.000,00 zł., oraz, że robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Spełnienie ww. warunku, zamawiający oceni na podstawie złożonych dokumentów o którym mowa w rozdz. VI pkt. 6.1.2.Z treści załączonych dokumentów winno wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia; a)co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję Kierownika Budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. b)co najmniej jedną osobą, do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. Spełnienie ww warunku zamawiający oceni na podstawie złożonych dokumentów o którym mowa w rozdz. VI pkt.6.1.3. warunki wykonawca spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Sytuacji finansowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli, Wykonawca będzie posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 400.000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych) Spełnienie ww warunku zamawiający oceni na podstawie złożonych dokumentów o którym mowa w rozdz. VI pkt.6.1.4.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca powołujący się przy wykonywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów dot. tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy określonym w pkt III.4.4 Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego: Wypełniony i podpisany Formularz Ofertowy wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji, -Pełnomocnictwo w przypadku gdy formularz ofertowy lub załączone do niego dokumenty są podpisane przez osobę, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej lub ofertę składają podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiany rzutujące na termin wykonania umowy zostały przewidziane w § 3 ust.3 lit a - h (dot. terminu wykonania ) ulegną przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z : a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,i jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w terminie, b)działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe) mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót, c)wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających ze względów technologicznych wykonanie przedmiotu umowy w ustalonym terminie lub negatywnie wpływających na jakość wykonania lub trwałość przedmiotu umowy. Fakt ten musi zostać udokumentowany wpisem do dziennika budowy przez kierownika budowy i zgłoszony niezwłocznie Zamawiającemu, d)wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, e)W przypadku przedłużenia się terminu podpisania umowy ponad 30 dni od dnia ogłoszenia o zamówienie w Biuletynie zamówień Publicznych, termin zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia może ulec przesunięciu o ilość dnia jaka upłynie od 31 dnia licząc od dnia ww ogłoszenia do dnia podpisania umowy. f) wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej - termin umowy może zostać wydłużony o czas niezbędny na usunięcie wad w projekcie przez Wykonawcę dokumentacji, g)zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenia określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji (np. decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp.) h)zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają. Opóźnienia o których mowa w . lit. a - h muszą być udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy oraz zaakceptowane przez Zamawiającego. W rezultacie dokonania czynności opisanych wyżej może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy, z tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub postoju. Projekt aneksu przygotowuje zamawiający. 2. Zmiany mające wpływ na wysokość wynagrodzenia a) Zmiany urzędowej stawki podatku od towarów i usług VAT, b) Zmiany opisane w § 1 ust 4 i 5 umowy. 3. Inne zmiany a) zmiany osób występujących po stronie Zamawiającego i Wykonawcy w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych z tym że osoby występujące po stronie Wykonawcy muszą spełnić warunki udziału w postępowaniu. 4. Pozostałe zmiany nieistotne nie wymagające wprowadzenia aneksu do umów w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: a) zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistych omyłek, b) inne, które nie będą w sposób istotny ingerować w przedmiot zamówienia, zmiana kolejności realizacji terminów i poszczególnych etapów prac określonych w harmonogramie,
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ww.bip.gmina-rudnik.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Wodociągów i Usług Komunalnych ul.Gawliny 2
47-411 Rudnik.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Zakład Wodociągów i Usług Komunalnych ul.Gawliny 2 (I piętro), 47- 411 Rudnik.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie