Rudnik: Modernizacja dróg gminnych na terenie gminy Rudnik - ZP.271.12.2013
Numer ogłoszenia: 527740 - 2013; data zamieszczenia: 19.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Rudnik , ul. Kozielska 1, 47-411 Rudnik, woj. śląskie, tel. 032 4106428, faks 032 4106418 wew. 123.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja dróg gminnych na terenie gminy Rudnik - ZP.271.12.2013.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Modernizacja dróg gminnych na terenie gminy Rudnik ZADANIE CZĘŚCIOWE NR 1 pn. Modernizacja dróg gminnych w miejscowości Brzeźnica i Lasaki dotyczy: a) Modernizacji ul. Górnej w miejscowości Brzeźnica na odcinku od KM 0+935,00 - KM 1+242,50 Zakres zamówienia (etapu I) obejmuje: -rozebranie istniejącej konstrukcji jezdni o nawierzchni bitumicznej 1 + 066 - 1 +242,5 i z płyt drogowych O + 935,0 - 1 + 066 o nawierzchni z asfaltobetonu, - wykonanie drogi na odcinku od0+935,00 - KM 1+242,50 ( tj. 0,308 km), - wykonanie kanalizacji deszczowej od studni K 1 do K 5, - zabudowa separatora i wykonanie wylotu do Potoku Brzeźnickiego. - W cenie oferty należy uwzględnić koszt odszukania kamieni granicznych na odcinku objętym przedmiotem zamówienia (tj. I etapu). b) Remont ul. Sławikowskiej i Bocznej w Lasakach Zakres zamówienia obejmuje: -rozebranie konstrukcji jezdni o nawierzchni bitumicznej na odcinku 110m pasem szerokości 1,3 - 8,8 i wykonanie nowej konstrukcji składającej się z podbudowy tłuczniowej gr. 23 cm i nawierzchni z asfaltobetonu o łącznej gr 8 cm, -wymianę nawierzchni bitumicznej w ciągu ul.Bocznej o dł. 123m i wykonanie nawierzchni asfaltobetonowej o łącznej gr. 8 cm, powierzchnia 566m2, - wykonanie na istniejącej nawierzchni tłuczniowej i brukowej w ciągu ul. Nadodrzańska nawierzchni asfaltobetonowej gr. 8 cm, 3.3.2 ZADANIE CZĘŚCIOWE NR 2 pn. Modernizacja drogi za kaplicą w Czerwięcicach dotyczy: a) Modernizacji drogi za kaplicą w Czerwięcicach Zakres zamówienia obejmuje: rozebranie nawierzchni bitumicznej gr 4 cm, oczyszczenie nawierzchni tłuczniowej wraz z usunięciem darniny w osi jezdni i na poboczach, wykonanie rowków pod krawężniki z rozplantowaniem urobku na poboczu, ustawienie krawężników na ławie betonowej z oporem o długości 329 m, ułożenie nawierzchni z kostki betonowej szarej gr. 8 cm o powierzchni 550 m² ..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.31.23-7, 45.11.12.00-0, 45.11.11.00-9, 45.23.13.00-9, 45.23.31.00-0, 45.11.12.00-2, 45.23.33.00-2, 45.23.32.80-5, 45.23.32.80-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI DOTYCZĄCE ZADANIA CZĘŚCIOWEGO NR 1 a) Zamawiający uzna, za warunek spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej jedną (1) robotę budowlaną w zakresie: budowy, przebudowy lub remoncie drogi, o nawierzchni z mieszanki mineralno - asfaltowej, której wartość wyniosła co najmniej 250.000,00 zł brutto i została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. SZCZEGÓŁOWE WARUNKI DOTYCZĄCE ZADANIA CZĘŚCIOWEGO NR 2 b) Zamawiający uzna, za warunek spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej jedną (1) robotę budowlaną w zakresie: budowy, przebudowy lub remoncie drogi lub placu z kostki brukowej, której wartość wyniosła co najmniej 80.000,00 zł brutto i została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Spełnienie ww. warunku, zamawiający oceni na podstawie złożonych dokumentów o którym mowa w rozdz. VI pkt. 6.1.2. Wykonawca w miejsce poświadczenia, o których mowa w pkt 5.1.2 lit a,b może przedkładać inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI DOTYCZĄCE ZADANIA CZĘŚCIOWEGO NR 1 i 2 a) dysponowania przy realizacji zamówienia co najmniej jedną osobą, pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa uprawniające do kierowania robotami na drogach lokalnych i dojazdowych. Spełnienie ww warunku zamawiający oceni na podstawie złożonych dokumentów o którym mowa w rozdz. VI pkt.6.1.3 i 6.1.4.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony i podpisany Formularz Ofertowy wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji, -Wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy na dane zadanie częściowe. W przypadku złożenia oferty tylko na zadanie częściowe nr 1 należy wypełnić 2 kosztorysy ofertowe, natomiast składając ofertę tylko na zadanie nr 2 należy wypełnić 1 kosztorys ofertowy. W przypadku złożenia oferty na całość należy dołączyć 3 kosztorysy ofertowe. Kosztorysy ofertowe należy sporządzić metodą kalkulacji uproszczonej, na podstawie opracowanego przez Zamawiającego przedmiaru robót zgodnie z zapisami rozdz. XII, - pełnomocnictwo w przypadku gdy formularz ofertowy lub załączone do niego dokumenty są podpisane przez osobę, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej lub ofertę składają podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany rzutujące na termin wykonania umowy wymagać będą wprowadzenia aneksu do niniejszej umowy pod warunkiem, że wystąpią opóźnienia wynikające z takich okoliczności jak: a) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe,) mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: niedopuszczalne temperatury powietrza, gwałtowne kilkudniowe opady deszczu lub opady śniegu, zalegający śnieg itp. c) możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy ze względu na ewentualne wstrzymanie i wznowienie robót ze względu na roboty dodatkowe (zamówienia dodatkowe) d) konieczności usunięcia niewypałów i niewybuchów e) konieczności wykonania wykopalisk archeologicznych, f) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają, g) zmiany technologiczne, w szczególności : - konieczności zastosowania materiałów innych niż były przewidziane w projekcie z uwagi na wycofanie przedmiotowych materiałów z produkcji - konieczności zastosowania innych przepisów i norm niż były przewidziane w projekcie z uwagi na zmianę przepisów,norm, - stwierdzenie odmiennych niż w dokumentacji projektowej warunków w terenie, - zmian uzasadnionych koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienie procesu budowy, - obniżenie kosztu wykonania robót lub kosztu eksploatacji (użytkowania ) obiektu, - w trakcie realizacji zamówienia zastosowano lepsze materiały budowlane bądź inną technologię wykonania robót. Sposób obliczenia ceny dla robót zamiennych zgodnie z zapisami umownymi o których mowa w § 2 ust.4.3.2 lit a -c. h) możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków zamawiającego: - przekazania placu budowy, - W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w lit a - h, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności . Zmiany mające wpływ na wysokość wynagrodzenia a) rozliczenie kosztorysowe, b) wystąpią w trakcie realizacji robót podstawowych, roboty dodatkowe (prace dodatkowe) które nie zostały ujęte w kosztorysie ofertowym, a były uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ (tj. dokumentacji projektowej) rozliczone zostaną zgodnie z zapisami o których mowa w § 2 ust.3 umowy, wyłącznie w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. Zamówienia winny być wprowadzone na wniosek Wykonawcy lub przy udziale przedstawicieli Zamawiającego zatwierdzających przyjęcie wniosku. c) W przypadku uzasadnionego, uzgodnionego przez strony zmniejszenia zakresu rzeczowego robót nastąpi zmniejszenie wartości wynagrodzenia umownego o wartość wycenionych, a nie wykonanych prac, wyliczone w oparciu o ceny jednostkowe zastosowane w kosztorysie ofertowym na podstawie obmiaru, d) zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT) Pozostałe zmiany a)zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego i Wykonawcy, Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy każdorazowo opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). Protokół konieczności wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego. W rezultacie dokonania czynności opisanych wyżej może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotuje Zamawiający. Warunki nieistotne a)inne, które nie będą w sposób istotny ingerować w przedmiot zamówienia, b)zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ww.bip.gmina-rudnik.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rudnik ul. Kozielska 1
47 - 411 Rudnik.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.01.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Rudnik ul.Kozielska 1 -sekretariat parter.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ZADANIE CZĘŚCIOWE NR 1 pn. Modernizacja dróg gminnych w miejscowości Brzeźnica i Lasaki..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE CZĘŚCIOWE NR 1 pn. Modernizacja dróg gminnych w miejscowości Brzeźnica i Lasaki. dotyczy: a)Modernizacji ul. Górnej w miejscowości Brzeźnica na odcinku od KM 0+935,00 - KM 1+242,50 Zakres zamówienia (etapu I) obejmuje: -rozebranie istniejącej konstrukcji jezdni o nawierzchni bitumicznej 1 + 066 - 1 +242,5 i z płyt drogowych O + 935,0 - 1 + 066 o nawierzchni z asfaltobetonu, - wykonanie drogi na odcinku od0+935,00 - KM 1+242,50 ( tj. 0,308 km), - wykonanie kanalizacji deszczowej od studni K 1 do K 5, - zabudowa separatora i wykonanie wylotu do Potoku Brzeźnickiego. - W cenie oferty należy uwzględnić koszt odszukania kamieni granicznych na odcinku objętym przedmiotem zamówienia (tj. I etapu). b) Remont ul. Sławikowskiej i Bocznej w Lasakach Zakres zamówienia obejmuje: -rozebranie konstrukcji jezdni o nawierzchni bitumicznej na odcinku 110m pasem szerokości 1,3 - 8,8 i wykonanie nowej konstrukcji składającej się z podbudowy tłuczniowej gr. 23 cm i nawierzchni z asfaltobetonu o łącznej gr 8 cm, - wymianę nawierzchni bitumicznej w ciągu ul.Bocznej o dł. 123m i wykonanie nawierzchni asfaltobetonowej o łącznej gr. 8 cm, powierzchnia 566m2, - wykonanie na istniejącej nawierzchni tłuczniowej i brukowej w ciągu ul. Nadodrzańska nawierzchni asfaltobetonowej gr. 8 cm. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających tylko w zadaniu częściowym nr 1 w zakresie modernizacji drogi gminnej w miejscowości Brzeźnica w km 0 + 791 do 0 +935 na odcinku 144 m, oraz kanalizacji od studni K 5 - K9 ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.31.23-7.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ZADANIE CZĘŚCIOWE NR 2 pn. Modernizacja drogi za kaplicą w Czerwięcicach..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Modernizacji drogi za kaplicą w Czerwięcicach Zakres zamówienia obejmuje: rozebranie nawierzchni bitumicznej gr 4 cm, oczyszczenie nawierzchni tłuczniowej wraz z usunięciem darniny w osi jezdni i na poboczach, wykonanie rowków pod krawężniki z rozplantowaniem urobku na poboczu, ustawienie krawężników na ławie betonowej z oporem o długości 329 m, ułożenie nawierzchni z kostki betonowej szarej gr. 8 cm o powierzchni 550 m² ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.